PL EN

Wyprawy - 6 spódnic w Afryce

5 wspaniałych ”kolorowych i zakręconych” kobiet w różnym wieku przyleciało tu do mnie by rozpocząć naszą trzytygodniową wyprawę po Afryce od Mphumalangi - krainy kanionu Blyde River, wąwozów pełnych skalistych, wysokich brzegów poprzecinanych wieloma wodospadami, które tworzą niezapomniane widoki…

Pięć spódnic w Afryce i ja - szósta - jako ich opiekun, kierowca i towarzysz podróży. Spędziliśmy w północno-wschodnich terenach RPA 5 dni zaliczając safari w Parku Krugera a potem piesze safari w rezerwacie, na terenie którego mieszkaliśmy w Crystal Springs. Spotkalismy lamparty, lwy, słonie, antylopy ale najpiękniejsze było nasze spotkanie i możliwość podejścia do stada żyraf, które z zaciekawieniem pozwoliły się fotografować 10 metrów od siebie...

Były piękne wschody i zachody słońca pośród afrykańskich gór i pagórków. Kolorowe targi murzyńskie, pełne dźwięków i zapachów przyciągały nasz wzrok i “opustoszyły” nasze portfele - z radością dokonałyśmy zakupów barwnych obrazów malowanych ręcznie na batikach... Czas naglił, więc udałyśmy się dalej poprzez krainę pełną stawów z pstrągami, gdzie oczywiście kuchnia specjalizuje się w potrawach z nich... Podążałyśmy dalej w stronę gór Drakensberg - w Górach Smoczych zatrzymaliśmy się na dwa dni...